Tuesday 10 April 2012

Promovarea SEO si Google

Google este o borna esentiala pentru construirea oricarei strategii de promovare seo

Aveti un site web? Sunteti tristi ca la o cautare pe Google site-ul vostru nu se regaseste decat dupa cateva pagini? In mod clar, aveti nevoie de o promovare seo care se va propulseze in topul rezultatelor oferite de motoarele de cautare. Este cam tarziu, dar nu prea tarziu... Tarziu pentru ca strategia de promovare seo incepe inca de la alegerea numelui de domeniu si furnizorului de gaduire a site-ului si continua pe masura ce site-ul se construieste prin stabilirea structurii dar si a optimizarii paginilor web individuale (cu imaginile, documentele, clipurile si alte active ce alcatuiesc fisierele active ale site-ului). Adica pregatirea paginilor.

 

Pregatirea paginilor

Pregatirea paginilor este acea parte a promovarii SEO pe care oamenii o inteleg cel mai repede si care le place cel mai mult. Termenul „pregatire” a fost preluat din artele plastice decorative. Aplicare unei amorse pe o suprafata inainte de zugravire, vopsire sau pictare este esentiala, daca doriti sa obtineti rezultatul optim. Promovarea SEO on-page este similara pictarii. Niciuna nu va fi eficienta fara cealalta.

Dar aceasta promovare seo este direct dependenta de modul in care Google stocheaza informatiile.

 

Cum stocheaza Google informatiile

Daca un motor de cautare ar trebui sa scaneze secvential toate cuvintele din (sa zicem) 500.000 de documente pentru a gasi toate mentionarile cuvantului sau ale cuvintelor pe care le cautati, procesul ar putea dura ore intregi. De aceea, scopul unui index este de a optimiza viteza si performantele unei interogari de cautare, divizand documentele in cuvintele cheie pe care le contin.

Procesul este destul de similar vechilor indexari cu cartonase pe care poate vi le reamintiti, din bibliotecile publice. Ca sa cititi toate cartile din biblioteca in cautarea cuvintelor „razboiul golfului”, ati fi avut nevoie de o viata de om. Chiar si simplaindexare a titlurilor cartilor ar putea dura cateva ore. Pe de alta parte, rasfoirea cartonaselor dintr-un index dura numai cateva minute si, in mod uzual, va ajuta sa localizati resursele necesare.

Utilizarea unui index accelereaza mult regasirea informatiilor, dar dezavantajele sunt volumul masiv de stocare necesara pentru gazduirea indexului, la care se adauga timpul si eforturile considerabile de care depinde actualizarea sa. Google are intre 500.000 si 1.000.000 de servere, raspandite in peste 70 de centre de date si pe cateva mii de hectare de teren. Cerintele lui de calcul continua sa creasca rapid!

 

Cum isi construieste Google indexul

Dupa ce v-a indexat site-ul, Googlebot atribuie fiecarei pagini pe care o gaseste un ID unic si transmite identificatorii respectivi la un program de indexare. Acesta enumara toate documentele ce contin un cuvant anume. De exemplu, cuvantul „golf” poate sa existe in documentele 4, 9, 22, 59 si 77. Daca cineva ar cauta cu interogarea „razboiul golfului”, numai documentele 9 si 22 ar contine ambele cuvinte.

 

Cuvinte stop in Google

Caseta Google Search ignora cuvinte uzuale ca „where” (unde) si „how” (cum), ca si unele cifre sau litere. In FAQ-ul sau oficial, Google spune. „acesti termeni ajuta rareori la ingustarea unei cautari si pot incetini rezultatele cautarii”. Bineinteles, motivul principal pentru care asemenea cuvinte nu sunt indexate este ca indexarea lor ar duce la cresterea masiva a indexului Google (cu costuri uriase de calcul si cu beneficii limitate pentru utilizatori).

Google este totusi destul de inteligent in a recunoaste cand un astfel de cuvant este utilizat intr+un mod neobisnuit. De exemplu, o cautare pentru „the good, the bad and the ugly” va fi citita de Google ca „good bad ugly”. In acelasi timp insa, o cautare pentru „the who” nu va fi ignorata, ci va fi procesata sub forma respectiva, intorcand rezultatele pentru vestita formatie rock.


promovare web, promovare web

No comments:

Post a Comment